close
دانلود آهنگ جدید
جالبترین - 5
loading...

جالبترین

ثبت شرکت در اسلواکی

علی بازدید : 119 پنجشنبه 15 شهريور 1397 نظرات ()

اسلواکی کشوری محصور به خشکی در اروپای مرکزی است. جمعیت آن حدو.د 5.4 میلیون نفر و پایتخت آن براتیسلاوا است. شهر براتیسلاوا 413 هزار نفر جمعیت دارد. واحد پول این کشور یورو است. زبان رسمی آن زبان اسلواوک است که یک زبان هندواروپایی و از خانواده زبان های اسلاوی است.
اقتصاد اسلواکی به تولید و صدور خودرو و وسایل الکترونیکی، به ویژه به آلمان وابسته است و موتور محرکه رشد اقتصادی اسلواکی به طور انحصاری تقاضای خارجی است.
منابع طبیعی آن شامل انواع ذغال سنگ، اورهاهن ، مس و منگنز ، نمک ، زمین های کشاورزی و مقدار کمی نفت و گاز است. مهم ترین صنایع آن ماشین سازی، صنایع فلزی ، صنایع الکترونیکی و اپتیک ،صنایع نظامی ، خودروسازی ، نساجی ، منابع غذایی و آشامیدنی ، شیمیایی ، کاغذ و چاپ ، صنعت برق ، صنایع گاز ، سرامیک و تولید سوخت هسته ای است. فرآورده های کشاورزی اسلواکی جو ، سیب زمینی ، چغندرقند ، رازک ، میوه ، احشام و خوک و تولیدات جنگلی است.
سرمایه گذاری در اسلواکی یکی از محبوب ترین سرمایه گذاری ها شمرده می گردد که همین امر موجب شده که هر ساله تعداد زیادی شرکت در این کشور تاسیس شود. از جمله مزایای ثبت شرکت در کشور اسلواکی می توان به موارد ذیل اشاره کرد :
- اخذ اقامت کشور اسلواکی
- امکان سفر بدون نیاز به ویزا به تمامی کشورهای اتحادیه اروپا
- امکان اخذ اقامت دائم کشور اسلواکی و پاسپورت این کشور
- اخذ اقامت همزمان برای تمامی اعضای خانواده
- با اقامت اسلواکی می توان از وام های بانکی اروپا استفاده کرد.
- اسلواکی از سال 2008 به عضویت پیمان شنگن درآمده است. بنابراین دارندگان اقامت اسلواکی امکان سفر و حضور بلامانع در تمام کشورهای حوزه شنگن را دارند.
- در کشور اسلواکی سطح مالیات بسیار پایین است و همین طور مخارجی که برای نگهداری شرکت لازم می باشد بسیار کم می باشد.
- با اقامت در کشور اسلواکی می توانید از امکانات رایگان درمانی و رفاهی در اتحادیه اروپا استفاده نمایید.
- اسلواکی کشوری 100% دموکرات است.
- نیروی کار متخصص در اسلواکی ارزان است.
و ...

    شرایط اولیه متقاضی ثبت شرکت در اسلواکی

- داشتن سابقه کار در کشور مبدا
- تمکن مالی لازم برای اثبات توان سرمایه گذاری در اسلواکی
- نداشتن سابقه موثر کیفری
- نداشتن ممنوعیت ورود به اروپا

    مدارک مورد نیاز ثبت شرکت در اسلواکی

1- مدارک هویتی شخص متقاضی و همراهان
2- گذرنامه معتبر با داشتن مدت اعتبار کافی
3- عدم سوء پیشینه متقاضی
4- عقدنامه متقاضیان متاهل
5- بیزینس پلان و طرح توجیهی اقتصادی
6- تمکن مالی به مبلغ حداقل چهل هزار یورو
7- گواهی حساب بانکی در ایران
8- آدرس و کدپستی 10 رقمی متقاضی مهاجرت
9- پرداخت هزینه های ثبت شرکت

    مراحل اخذ اقامت اسلواکی از طریق ثبت شرکت

- تهیه بیزینس پلان و طرح توجیهی اقتصادی
- اخذ مجوز از دولت اسلواکی جهت ثبت شرکت در اسلواکی و انجام امور ثبت شرکت
- دریافت نامه های مربوط به ثبت شرکت و ارائه دعوتنامه از اسلواکی جهت سفر اولیه به اسلواکی
- کارهای نهایی ثبت در اسلواکی با حضور خود متقاضی
- اخذ کارت اقامت یک ساله از کشور اسلواکی
- انجام معاینات پزشکی در اسلواکی

صلاحیت رسیدگی محاکم به دعاوی حقوق مالکیت صنعتی در ایران

علی بازدید : 109 پنجشنبه 15 شهريور 1397 نظرات ()

حقوق مالکیت صنعتی به عنوان بخشی از حقوق جامع مالکیت فکری است که به حمایت از مخترعان از طریق اعطای مالکیت به ابداعاتشان می پردازد و شامل حق اختراعات، طرح های صنعتی علائم تجاری، علائم خدماتی ، طراحی های سطوح مدارهای مجتمع ، نام های تجاری و نشانه های جغرافیایی و حفاظت در برابر رقابت غیرمنصفانه است.
با توجه به اهمیت و پیچیده بودن دعاوی مربوط به حقوق مالکیت معنوی، امروزه در بیشتر نظام های ملی، دادگاه های تخصصی برای رسیدگی به این قبیل دعاوی ایجاد شده است. معمولاَ این قبیل محاکم اختصاصی در کنار ادارات مالکیت صنعتی انجام وظیفه می کنند و این امر می تواند مزایایی داشته باشد.
در قانون ثبت علائم و اختراعات مصوب 1310 و همچنین قانون مصوب 1386، به تمرکز دادگاه ها در مرکز برای رسیدگی به دعاوی حقوق مالکیت صنعتی تاکید شده است. به عبارت دیگر، فقط محاکم تهران صلاحیت رسیدگی به دعاوی حقوق مالکیت صنعتی اعم از کیفری و مدنی را دارند. بنابراین اگر جرم در خارج از تهران واقع یا کشف و یا متهم در خارج از تهران دستگیر شده باشد، تحقیقات مقدماتی باید در محل وقوع یا کشف جرم یا دستگیری متهم به عمل آمده و پرونده پس از انجام تحقیقات تکامل برای رسیدگی به محاکم تهران ارجاع شود.
بر اساس ماده 46 قانون 1310، رسیدگی به دعاوی حقوقی یا جزایی مربوط به اختراع یا علامات تجاری در محاکم تهران به عمل خواهد آمد. اگرچه در مورد دعاوی جزایی جرم در خارج از تهران واقع یا کشف و یا متهم در خارج تهران دستگیر شده باشد که در این موارد تحقیقات مقدماتی در محل وقوع یا کشف جرم یا دستگیری متهم به عمل آمده و دوسیه برای رسیدگی به محاکم تهران ارجاع می شود.
بر اساس ماده 47 قانون 1310، اگر در ضمن رسیدگی جزایی متهم برای دفاع خود موضوع مالکیت علامت تجاری یا اختراع را مطرح کند خود محکمه جزا باید در این موضوع رسیدگی نماید.
با توجه به ماده 4 قانون تشکیل دادگاه های عمومی و انقلاب اصلاحی 1381، هر حوزه قضایی که دارای بیش از یک شعبه دادگاه عمومی باشد آن شعب به حقوقی و جزایی تقسیم می شوند. دادگاه های حقوقی صرفاَ به امور حقوقی و دادگاه جزایی فقط به امور کیفری رسیدگی خواهند نمود.
تخصیص شعبی از دادگاه های حقوقی و کیفری برای رسیدگی به دعاوی حقوقی یا جزایی خاص مانند امور خانوادگی و جرایم اطفال با رعایت مصالح و مقتضیات از وظایف و اختیارات رئیس قوه قضاییه است. در صورت ضرورت ممکن است به شعبه جزایی پرونده حقوقی و یا به شعبه حقوقی پرونده جزایی ارجاع شود.
با توجه به ماده 4 آیین نامه اصلاحی قانون تشکیل دادگاه های عمومی و انقلاب مصوب 1381، به پیشنهاد رئیس کل دادگستری استان و تصویب رئیس قوه قضاییه شعب دادگاه های عمومی حقوقی و عمومی جزایی و دادسرا در هر حوزه قضایی به تناسب امکانات و ضرورت جهت انجام تحقیقات و رسیدگی به جرائم و دعاوی خاص تخصیص می یابند از قبیل دعاوی ثبتی، مالکیت های معنوی و صنعتی.
همان طور که اشاره شد، وفق ماده 59 قانون ثبت اختراعات، طرح های صنعتی و علائم تجاری مصوب 1386، رسیدگی به اختلافات ناشی از اجزای این قانون و آیین نامه اجرایی آن در صلاحیت شعب با شعب خاصی از دادگاه های عمومی تهران می باشد که حداکثر تا شش ماه بعد از تاریخ تصویب این قانون توسط رئیس قوه قضاییه تعیین می گردد.
در رابطه با نوع محاکم باید گفت که با توجه به قانون ثبت علائم و اختراعات و همچنین قانون مصوب 1386، نظام داخلی ترجیح داده است به جای ایجاد محاکم اختصاصی، شعبه یا شعب خاصی از دادگاه های عمومی را با توجه به حجم کار برای رسیدگی به دعاوی مالکیت صنعتی اختصاص دهد که این رویکرد قانونگذار و در وضعیت فعلی کشور که دعاوی مربوط به حقوق مالکیت صنعتی از حجم بالایی برخوردار نیست قابل دفاع به نظر می رسد.
اگرچه در وضعیت فعلی با توجه به مجموعه قوانین و مقررات مربوط به مالکیت صنعتی و قوانین متفرقه دیگر، عملاَ شعبه یا شعب خاصی از دادسرا و دادگاه های عمومی اختصاص به رسیدگی به پرونده های مالکیت صنعتی دارند، لکن به لحاظ  عدم تجربه و آشنایی قضات به حقوق مالکیت صنعتی و پیچیدگی خاص این رشته از حقوق، آن طور که باید حقوق طرفین اختلاف رعایت نمی گردد، به ویژه اینکه در مراحل بعدی رسیدگی نیز این نقیصه وجود دارد.
کوتاه آنکه، آشنایی با امور ثبتی و احاطه بر آن مستلزم کسب تجربه و علم مربوط به آن است و می طلبد که افراد به طور مستمر به مطالعه قوانین پرداخته و با قوانین و آیین نامه های مختلف در ارتباط با مسایل ثبتی آشنایی کامل داشته باشند.
بدین منظور، با همت والا و بلند جمعی از کارکنان فعال و علاقه مند و صدیق، تیمی فنی و تخصصی فراهم آمده است تا  بتوانیم به سهم خویش نقشی هر چند ناچیز در رفع مشکلات روزمره متقاضیان محترم ایفا کنیم.

ثبت شرکت ساختمانی

علی بازدید : 114 شنبه 03 شهريور 1397 نظرات ()

نحوه ثبت یک شرکت ساختمانی سهامی خاص :

حداقل داشتن سه نفر عضو  و دو  نفر بازرس (بازرس ها نباید از اعضا متشکل شرکت باشند. )

حداقل سرمایه شرکت صد هزار تومان است.

زمان فرآیند ثبت شرکت  بیست روز کاری است.

حداقل  سی وپنج درصد سرمایه باید نقدی در یکی از بانک های عامل سپرده شود.

مدارک لازم برای ثبت یک شرکت ساختمانی سهامی خاص :

فتوکپی مدرک های شناسایی شامل  کارت ملی  – شناسنامه

اصل گواهی نداشتن سوء پیشینه کیفری از پلیس های به اضافه ده

امضا اقرار نامه

اخذ جواز در صورت لزوم

مدارک را به وکیل امور ثبت شرکت ساختمانی ارائه دهید.

مدرک های خود را می توانید به شکل حضوری به وکیل ثبت شرکت سهامی خاص تحویل دهید و یا از طریق پست ارسال کنید.

تکمیل مدارک توسط موکل  و ارائه به کارشناس اداره ثبت شرکتها

فتوکپی مدرک های شناسایی شامل کارت ملی  و شناسنامه

اصل گواهی نداشتنسوء پیشینه کیفری از اداره پلیس+10

امضا کردن اقرار نامه

اخذ جواز در صورت لزوم

تحویل مدارک به وکیل های شرکت

تحویل  مدرک ها به اداره ثبت شرکتها به وسیله وکلا

تعیین نمودن نام شرکت

تایید نهایی نام شرکت بعد از چهار روز

در صورت رد اسم در مرحله تایید نهایی ایراد مشخص شده رفع می شود و پس از هماهنگی با موکل اسم اصلاح شده درهمان روز تایید می گردد.

اخذ پرونده تایید اسم از اداره ثبت شرکتها و ارسال پرونده + برگه اسم به موکل جهت افتتاح حساب بانکی به اسم شرکت.

ارائه فیش بانکی و نامه پلمپ شده بانک توسط موکل به دفتر موسسه حقوقی راه روشن

در صورت لزوم مجوز هم برای بانک ارسال می شود.

تایید نوع فعالیت به وسیله اداره ثبت شرکتها

انجام دفتر نویسی پس از هفت روز از آغاز فرآیند ثبت شرکت

گرفتن نمره ثبت و آگهی تاسیس سه الی پنج روز پس از انجام دفتر نویسی.

گرفتن روزنامه رسمی پانزده  روز پس از آگهی تاسیس توسط شرکت پست جمهوری اسلامی.

روند ثبت شرکت ساختمانی  مسئولیت محدود :

حضور حداقل دو نفر از اعضا

سرمایه اولیه حداقل یک صد هزار تومان

تعهد یا پرداخت کل سرمایه

روند ثبت حدودا یک ماه است.

مدارک لازم ثبت شرکت ساختمانی مسئولیت محدود:

فتوکپی مدارک شناسایی :  شناسنامه و کارت ملی

اصل گواهی نداشتن سوء پیشینه کیفری از پلیس به علاوه ده

امضا اقرارنامه

اخذ جواز در صورت لزوم

مدرک ها را به وکیل ثبت شرکت ساختمانی ارائه دهید.

ثبت اظهارنامه مالیاتی شرکت

علی بازدید : 107 شنبه 03 شهريور 1397 نظرات ()

طریقه ثبت،ارائه، یک اظهارنامه مالیاتی شرکت

بر طبق قوانین ایران افراد و شرکت ها باید مالیات معین شده پرداخت کنند، در غیر این صورت از وام ها، مزایا و معافیت‌های قانونی که برای پرداخت آن مئ نظر است محروم خواهند و ضمنا باید جریمه مالیاتی پرداخت نمایند.
همه شرکت ها و موسسات تجاری که در اداره ثبت شرکت ها  ثبت گردیده اند و دارای شماره ثبتی می باشند باید مالیات بر درآمد خود را بپردازند.

 از محل کدام درآمدهای شرکت باید مالیات پرداخت کرد  و نرخ مالیاتی چقدر است؟

بر اساس ماده 105 قانون مالیات های مستقیم همه درآمد شرکت ها و درآمد به دست آمده از فعالیت های انتفاعی دیگر اشخاص حقوقی که از منابع مختلفی در داخل کشور یا خارج از آن کسب می شود، پس از کسر مبلغ زیان های وارد شده از منابعی که معاف نیستند و کسر معافیت‌های دیده شده باید 25 درصد مالیات را پرداخت کنند.

بر اساس ماده قانونی 192 قوانین مالیات  مستقیم:

در صورت ارائه نشدن اظهارنامه مالیاتی در تاریخ ذکر شده به اداره مالیات، بنگاه مالیاتی شامل  جریمه ای برابر ده درصد مالیات، متعلق می شود و ارائه ننمودن اظهارنامه توسط اشخاص  حقوقی و مشمولان بندهای الف و ب ماده 95 این قانون باعث تعلق جریمه ای برابر چهل درصد مالیات متعلق می شود و شامل بخشیده شدن نمی باشد.
افراد حقوقی (شرکت ها) درباره امور مالیاتی خود چه تکالیفی دارا هستند؟

1. پلمپ نمودن دفاتر قانونی

همه اشخاص حقوقی باید پیش از آغاز سال مالی جدید به انجام پلمپ دفاتر در اداره ثبت شر کت ها اقدام نمایند. برای مثال برای عملکرد سال 1394 مؤدیان موظفند تا پایان 28/12/933 به پلمپ دفاتر قانونی خود را به انجام رسانند.

2. پرداخت کردن حق تمبر

شرکت ها در هنگام ثبت باید مالیات دو در هزار حق تمبر خود را پرداخت کنند. همچنین شرکت هایی که سرمایه خود را افزایش داده  باید در هنگام ثبت صورت جلسه افزایش سرمایه اقدام به ابطال تمبر جهت پرداخت مالیات دو در هزار شرکت خود نمایند.

3. ارائه نمودن لیست کسانی حقوق گیران:

شرکت ها مکلفند که لیست افرادی که از شرکت حقوق دریافت می‌ کنند را مشخص کرده و مقدار حقوق دریافتی آن را به اداره امور مالیاتی محل شرکت تحویل دهند و مالیاتی که طبق ماده 85 قانون مالیات های مستقیم به آن متعلق می شود را بپردازند.

مطابق ماده 193 قانون مالیات های مستقیم ایران:

تحویل ندادن اظهار نامه و ترازنامه و حساب سود و ضرر در دوره فعالیت موجب استفاده ننمودن از فعالیت مقرر در آن سالی مالی می شود.

مطابق ماده 97 193 قانون مالیات های مستقیم ایران:

آیا می دانید در چه زمانی درآمد مشمول مالیات مودی از طریق علی الراس تشخیص داده می گردد؟

1. در صورتی که مودی به در خواست کتبی اداره امور مالیاتی درباره ارائه دفاتر و یا مدارک حساب و کتاب در محل کار اجتناب کند.
2. در صورتی که مودی به درخواست کتبی اداره امور مالیاتی مربوطه از ارائه دفاتر و یا مدارک حساب و کتاب، در محل کار اجتناب کند.
3. در صورتی که دفاتر و اسناد و مدارک، ابزاری برای محاسبه درآمد مشمول مالیات به نظر اداره امور مالیاتی غیر قابل بود و یا به دلیل رعایت نکردن قانون.

نکته*

مودیان مالیاتی به دلیل انجام ندادن تکالیف های قانون در این قانون و یا در صورت تخلف از قوانین به شرح زیر جریمه می شوند:
1. ثبت نکردن نام مودیان در مدت قانونی معادل هفتاد و پنج درصد مالیات متعلق، تا تاریخ ثبت نام کردن.
2. صادر نکردن صورت جلسات برابر یک برابر مابه التفاوت مالیات متعلق می شود.
3. مندرج نکردن درست قیمت در صورت حساب معادل یک برابر ما به التفاوت مالیات تعلق گرفته است.
4. مندرج ننمودن و تکمیل اطلاعات صورت حساب طبق نمونه اعلام شده معادل بیست و پنج درصد مالیات تعلق گرفته است.

اخذاستاندارد – ISO

علی بازدید : 131 دوشنبه 15 مرداد 1397 نظرات ()

استاندارد چیست؟

آنچه طبق قرارداد، سنت، یا قوانین نمونه ای برای سرمشق به کار می رود و اجرای آن قبول عام یابد . وضع قوانین و مقررات برای تعیین کیفیت و مشخصات مطلوب یک کالا استاندارد می گویند. استانداردها بر حسب گستردگی دامنه تحت پوشش، دارای پنج سطح کارخانه ای، شرکتی (جامعه ای)، ملی، منطقه ای و بین المللی هستند. استاندارد کارخانه ای توسط یک کارخانه برای استفاده در همان واحد تدوین می شود. البته گاهی کارخانجات، شرکتها یا تشکیلاتی که در یک زمینه خاص فعالیت می کنند، از طریق ایجاد یک جامعه یا انجمن، استانداردهای خاص خود را تدوین می کنند. استاندارد ملی توسط موسسه استاندارد دریک کشور با توجه به تمام شرایط خاص همان کشور مانند اقتصادی، اجتماعی، علمی، و فنی تهیه می شود. استانداردهای منطقه ای توسط کشورهای عضو یک پیمان منطقه ای خاص تهیه می شود مانند کمیته استاندارد اروپایی. استاندارد بین المللی توسط سازمانهای مربوطه به منظور قابلیت استفاده بین المللی تهیه می شوند. مانند استانداردهای تهیه شده توسط سازمان بین المللی استاندارد، کمیسیون بین المللی الکترونیک( IEC ).  منبع: ویکی پدیا( دانشنامه آزاد)

مراحل اخذ استاندارد


1- تکمیل فرم درخواست صدور پروانه کاربرد علامت استاندارد
2- آگهی ثبت شرکت و آخرین تغییرات آن در روزنامه رسمی (برای اشخاص حقوقی)
3- تصویر پروانه معتبر تاسیس یا مجوز فعالیت از مراجع قانونی ذیصلاح
4- تصویر آگهی ثبت، نام یا علامت تجاری
5- ارائه فرم تکمیل شده پرسشنامه اطلاعات فنی
6-اظهار کتبی بالاترین مقام مسئول واحد متقاضی مبنی بر دارا بودن آزمایشگاه کنترل کیفیت اختصاصی
نکته: براساس تشخیص اداره کل نظارت براجرای استاندارد، این بند برحسب مورد برای برخی از واحدهای خدماتی کاربرد ندارد.
7- ارائه پروانه تائید صلاحیت مدیر کنترل کیفیت بر اساس آیین نامه تائید صلاحیت علمی و فنی مدیران کنترل کیفیت
8- ارائه مدارک لازم مبنی بر دارا بودن کد ملی (ایران کد) برای محصول مورد درخواست
9- پرداخت کارمزدهای خدماتی مرتبط با صدور پروانه
توجه: متقاضیانی که تمایل به تمدید پروانه کاربرد علامت استاندارد را دارند می بایست 30 روز قبل از پایان تاریخ اعتبار پروانه کاربرد علامت استاندارد درخواست خود را ارائه نمایند.

ISOچیست؟

موسسه بین المللی تعیین استاندارد متشکل از نمایندگان موسسات استانداردسازی ملی است. این سازمان غیر دولتی در سطح وسیع به وضع استانداردهای کلی و جزئی برای هماهنگ کردن استانداردهای متفاوت جهانی می پردازد. در عمل ایزو به صورت یک کنسرسیوم با ارتباطات قوی با دولت ها فعالیت می کند. این موسسه انواع استانداردهای تجاری و صنعتی جهانی را تعیین می نماید.مرکز ایزو در ژنو سویس قراردارد. این سازمان به ترویج جهانی استانداردهای اقتصادی و صنعتی می پردازد تا مبادلات صنایع و فنون مختلف را دریک راستا هماهنگ کند. اولین تشکیلات موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران با تصویب قانون اوزان و مقیاس ها در سال 1304 خورشیدی مطرح می شود. بعدها در سال 1332 به لحاظ ضرورت تعیین ویژگی ها و نظارت بر کیفیت کالاهای صادراتی و وارداتی، ایجاد تشکیلاتی رسمی مورد توجه قرار گرفت و هسته اولیه تشکیلات سازمانی موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران به صورت اداره ای در اداره کل تجارت وقت شکل می گیرد. در سال 1339 با تصویب قانون تاسیس موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی، موسسه کار خود را در چهارچوب هدف ها و مسئولیت های تعیین شده آغاز می کندو در همان سال هب عضویت سازمان بین المللی استاندارد ISO درآمد. در سال 1987 کمیته فنی 176 سازمان بنی المللی استاندارد (ISO/TC 176) سری استاندارد ISO 9000 را به جهانیان ارائه نمود. هدف از تدوین این سری از استاندارد، به وجود آوردن الگویی بین المللی برای پیاده سازی و استقرار سیستم های مدیریت و تضمین کیفیت بود که مورد استقبال فراوان در سطح دنیا قرارگرفت. سیستم های مدیریت کیفیت به منظور ثبات سطح کیفیت تعریف شده و بهبود کیفیت از طریق اصلاح فرایندها در سازمان پیاده سازی می شود. الگوی اجرای این سری استاندارد برای بار چهارم در سال 2008 مورد بازبینی و ویرایش قرار گرفت. در ویرایش سال 2008 دیدگاه فرایند گرا همچنان مورد تاکید است.

اخذ کارت بازرگانی

علی بازدید : 106 دوشنبه 15 مرداد 1397 نظرات ()

کارت بازرگانی چیست؟! کارت بازرگانی مجوزی است که به دارنده آن اعم از شخص حقیقی یا حقوقی اجازه داده می شود به امر تجارت خارجی بپردازد براساس مقرراتی که در حال حاضر در درست اجراست اعتبار کارت بازرگانی از تاریخ صدور یکسال می باشد و تمدید کارت بازرگانی نیز با ارائه مدارک لازم برای مدت مذکور انجام می گیرد.

کاربردهای کارت بازرگانی

– ثبت سفارش و ترخیص کالا
– واردات از مناطق آزاد
– مبادرت به حق العمل کاری در گمرک
– صادرات و واردات کلیه کالاهای مجاز
– ثبت نام ها و علائم تجاری (غیرفارسی)
نکته : کارت بازرگانی شرکتهای تعاونی از اتاق های تعاون دریافت می شود.

مدارک اولیه مورد نیاز جهت صدور کارت بازرگانی حقیقی

استعلام از ادارات
1- اصل اظهارنامه ثبت نام در دفاتر بازرگانی و اصل گواهی پلمپ دفاتر از اداره ثبت شرکتها ( باامضای خود متقاضی ) (درمورد بند 1 متقاضی باید شخصا” به اداره ثبت اسناد واملاک بخش ثبت شرکتهای محل خود مراجعه و طی درخواست کتبی تقاضای صدور اظهارنامه وگواهی پلمپ دفاتر جهت اخذ کارت بازرگانی بنماید )
2- اصل گواهی عدم سوء پیشینه که از زمان صدور آن 6 ماه نگذشته باشد .( با معرفی اتاق )
3- اصل مفاصاحساب مالیاتی موضوع ماده 186 قانون مالیاتهای مستقیم مبنی بربلا مانع بودن صدور کارت بازرگانی(با معرفی اتاق )
4- اخذ کد اقتصادی

مدارک شخصی متقاضی

1- شش قطعه عکس 4* 6 (جدید ، ساده ، تمام رخ ، ترجیحا” رنگی وزمینه سفید و پشت نویسی شده ) .
2- اصل و فتوکپی از تمام صفحات شناسنامه (داشتن حداقل سن 23 سال تمام )
3- اصل و فتوکپی کارت ملی عکسدار ( پشت ورو )
4- اصل و فتوکپی کارت پایان خدمت یا معافیت دائم (پشت و رو )
5- اصل وفتوکپی مدرک تحصیلی ( حداقل مدرک تحصیلی دیپلم می باشد.)
6-اصل سند مالکیت ششدانگ ودرصورت اجاره بودن محل ، اجاره نامه کد دار درسربرگ شورای اصناف به اضافه پرینت کد رهگیری و منطبق با بند 1-1-4 دستور العمل صدور وتمدید کارت بازرگانی متناسب با رشته فعالیت وکسب وکار وتجاری باشد (اصل مدارک بمنظور رونوشت برابر اصل ارائه شود).
فرمهای ارائه شده توسط اتاق جهت تائید
7-تائید فرم الف مربوط به حساب جاری متقاضی (درهنگام ارائه فرم تکمیل شده باید دسته چک همان حساب تائید شده جهت درج شماره سریالها در فرم مربوطه ارائه گردد،و همچنین در خصوص چک برگشتی بانک باید اعلام نظر نماید )
8-تائید فرم (د) مربوط به تائید امضاء متقاضی توسط دفترخانه (فرمها ارائه خواهد شد.)
9- پرداخت فیش های واریزی


مدارک مورد نیاز جهت اخذ کارت بازرکانی اشخاص حقوقی (شرکتی)

1- یک برگ اصل اظهارنامه ثبت نام در دفاتر بازرگانی که به گواهی اداره ثبت شرکتها رسیده باشد (با امضاء مدیرعامل یا رئیس هیات مدیره) و اصل گواهی پلمپ دفاتر.
2- درخصوص شرکت های با مسئولیت محدود ارائه یک برگ کپی تقاضانامه ثبت شرکت های داخلی و شرکت نامه رسمی که ممهور به مهر اداره ثبت شرکت ها باشد الزامی است. درخصوص شرکت های سهامی خاص و عام ارائه یک برگ کپی اظهارنامه ثبت شرکتهای سهامی خاص یا عام که ممهور به مهر اداره ثبت شرکت ها باشد الزامی است.
3- اصل گواهی عدم سوء پیشینه مدیرعامل که از زمان صدورآن 6 ماه بیشتر نگذشته باشد. دو صفحه فرم کارت بازرگانی و عضویت (تکمیلی از سایت به همراه امضاء مدیرعامل ، مهر شرکت و گواهی امضاء توسط دفتر اسناد رسمی) اصل مفاصا حساب مالیاتی موضوع ماده 186 قانون مالیاتهای مستقیم مبنی بر بلامانع بودن صدور کارت بازرگانی
4- یک برگ کپی روزنامه رسمی در مورد تاسیس و کلیه تغییرات شرکت تا این تاریخ موضوع فعالیت شرکت بایستی در راستای صادرات و واردات کالا باشد.
5- اصل کارت ملی مدیرعامل جهت برابر با اصل نمودن و یک سری کپی کامل پشت و روی آن (در صورت داشتن هرگونه تغییرات در مشخصات سجلی ارائه کپی شناسنامه از تمامی صفحات الزامی می باشد).
6- سه قطعه عکس 4*6 مدیرعامل (جدید، تمام رخ، ساده).
7- ارائه اصل و کپی مدرک تحصیلی معتبر (حداقل دیپلم متوسطه) مدارک خارج از کشور پس از ارزشیابی توسط اداره دانش آموختگان وزارت علوم مورد پذیرش می باشد تبصره:دارندگان پروانه بهره برداری صنعتی، کشاورزی، معدنی، خدمات فنی مهندسی و خدمات فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) از مراجع ذیربط مشروط به انقضای دو سال از تاریخ صدور پروانه ، از ارائه مدرک فوق معاف می باشند.
8- اصل کارت پایان خدمت یا معافیت دائم برای آقایان جهت برابر با اصل شدن و یک سری کپی از پشت و روی آن.
• متولدین سالهای 1337 و قبل از آن با مدارک فوق دیپلم و کمتر از آن با ارائه کپی مدرک تحصیلی نیاز به ارائه کارت پایان خدمت ندارند.
• متولد سال های 1334 و قبل از آن با ارائه کپی مدرک لیسانس نیاز به کارت پایان خدمت ندارند.
• متولدین سال های 1328 و قبل از آن با ارائه کپی مدرک دکترا نیاز به کارت پایان خدمت ندارند.
9- داشتن حداقل سن 23 سال تمام.
10- اصل گواهی بانک مبنی بر تایید حساب جاری و حسن اعتبار بانکی به نام شرکت در استان تهران (فرم مربوطه توسط موسسه تهیه می گردد) با مهر و امضای رئیس شعبه. (ضمناحساب های جاری شتاب مربوط به شهرستانها در صورتیکه روی این فرم تایید شده باشد قابل قبول است) توجه : ارائه دسته چک حساب جاری مربوطه در زمان تشکیل پرونده جهت رویت الزامی می باشد.
11- ارائه یکی از مدارک مالکیت ذیل :
الف : اصل و کپی سند مالکیت شش دانگ به نام شرکت، به آدرس دفتر مرکزی
ب: اصل و کپی اجاره نامه محضری معتبر به نام شرکت، برای محل کار و به آدرس دفتر مرکزی
ج: اصل و کپی اجاره نامه بنگاه املاک دارای کد رهگیری و هولوگرام به نام شرکت، برای محل کار و به آدرس دفتر مرکزی.
12- اشخاص غیر ایرانی متقاضی کارت بازرگانی علاوه بر ارائه مدارک فوق به استثنای بندهای 3، 5 و 8 ملزم به ارائه تایید صلاحیت مدیران خارجی از سفارتخانه متبوعشان و ارائه کپی پروانه کار و اقامت به همراه اصل مدارک می باشند.
13- ارائه کد اقتصادی جدید (اصل و کپی) و یا ارائه تاییدیه پیش ثبت نام در سایت Tax.gov.ir و تعهد مبنی بر ارائه کد اقتصادی جدید پس ازصدور.

تذکر 1: کارمندان تمام وقت دستگاههای دولتی نمی توانند کارت بازرگانی دریافت نمایند
تدکر 2 : ارائه حداقل مدرک تحصیلی دیپلم الزامی است
تدکر 3: حضور مدیرعامل در مراحل پذیرش مدارک و تحویل کارت الزامی است
تذکر 4: برای هر واحد ملکی فقط یک کارت بازرگانی صادر می گردد
تذکر 5: حضور مدیرعامل در کلاسهای آموزشی براساس نوع مدرک تحصیلی الزامی است
تذکر 6: کلیه مدارک در محل اتاق برابر اصل می گردد.

طرح اصلاحی آیین نامه ثبت شرکتها

علی بازدید : 112 دوشنبه 15 مرداد 1397 نظرات ()

طرح اصلاحی آیین نامه ثبت شرکتها : نظر به مقررات قانون عهد نامه عمومی پاریس مصوب دهم اسفند ماه ۱۳۳۷ مربوط به حمایت مالکیت صنعتی و ماده ۹ قانون ثبت شرکتها مصوب خرداد ماه ۱۳۱۰ ماده ۴۵ قانون ثبت علایم تجارتی و اختراعات مصوب اول تیر ماه ۱۳۱۰ و ماده ۱۱و۱۵ و مواد ۵۸۲ و ۵۸۵ قانون تجارت مصوب اردیبهشت ۱۳۱۱ وزارت دادگستری مقرر می دارد.

مفاد طرح اصلاحی آیین نامه ثبت شرکتها

ماده اول : اداره ثبت شرکتها و علایم تجارتی و اختراعات اداره کل ثبت در تهران از این تاریخ به نام (اداره ثبت شرکتها و مالکیت صنعتی ) نامیده می شود و دارای وظایف زیر خواهد بود .

ثبت شرکتهای تجارتی ایران حوزه تهران و همچنین ثبت کلیه شرکتهای خارجی در ایران و موسسات غیر تجارتی ایرانی حوزه تهران و ثبت کلیه موسسات خارجی در ایران .
ثبت علایم تجاری و اختراعات و نام تجاری و اشکال و ترسیمات صنعتی .
ثبت دفتر تجاری و پلمپ دفاتر تجارتی و غیر تجارتی حوزه تهران.

تبصره : اداره ثبت شرکتها و مالکیت صنعتی عنوان شعبه مخصوص دفتر دادگاه شهرستان تهران را برای اجرای مفاد مواد ۶و۷ قانون ثبت علایم تجارتی و اختراعات مصوب اول تیر ماده ۱۳۱۰ دارد و رئیس این اداره نسبت به قبول یا رد تقاضانامه های مربوط به ثبت شرکتها تجارتی و موسسات غیر تجارتی و علایم تجارتی واختراعات اتخاذ تصمیم نموده و گواهی نامه های ثبت را امضاء خواهدکرد .
ماده دوم : علاوه بر انجام وظایف قانونی ، اداره ثبت شرکتها و مالکیت صنعتی موظف است در موضوع حمایت مالکیت صنعتی با در نظر گرفتن احتیاجات و مقتضیات اوضاع اقتصادی کشور تعهدات بین المللی طرح های قانونی و آیین نامه های اجرایی آن را به کمک (کمیته مشورتی ) تهیه و پیشنهاد نمادید .

ماده سوم : کمیته مشورتی از نمایندگاه وزارتخانه های زیر در محل اداره ثبت شرکتها و مالکیت صنعتی تشکیل می شود :

اداره حقوقی وزارت دادگستری
اداره حقوقی وزارت امور خارجه
وزارت بازرگانی
وزارت صنایع و معادن .

کمیته مزبور به دعوت رئیس اداره ثبت شرکتها و مالکیت صنعتی وی یا هر یک از وزارتخانه های ذینفع تحت ریاست رئیس اداره ثبت شرکتها و مالکیت صنعتی تشکیل خواهد شد ، در هر دعوتنامه دستور جلسه نیز ذکر خواهد شد .

تبصره ۱ : کمیته هر وقت مقتضی بداند می تواند از نمایندگان سایر وزارتخانه ها و موسسات و کارشناسان و اشخاص مطلع برای شرکت در جلسات خود دعوت نماید ولی اتخاذ تصمیم نهایی در هر موضوع با اعضای ثابت کمیته مشورتی خواهد بود .

تبصره ۲ : در صورتی که طرح قانونی و آیین نامه های اجرایی که کمیته مزبور و یا کارشناسان مربوطه تهیه می نماید احتیاج به پرداخت حق الزحمه داشته باشد از محل هزینه مقدماتی ثبت کل تامین و پرداخت خواهدشد .

ماده چهارم : در هر محلی که اداره یا دایره یا شعبه موجود است برای ثبت شرکتها داخلی و پلمپ دفاتر تجارتی و ثبت نام تجارتی و موسسات غیر تجاری متصدی مخصوصی از طرف اداره کل ثبت تعیین خواهدشد .

ماده پنجم : اداره ثبت شرکتها در تهران و دوایر ثبت شرکتها در شهرستان ها در ثبت شرکت نامه قائم مقام دفتر خانه های رسمی می باشد .

راهنمای انتخاب نام شرکت

علی بازدید : 107 دوشنبه 15 مرداد 1397 نظرات ()

راهنمای انتخاب نام برای شرکت :: انتخاب نام برای ثبت شرکت ، یکی از دغدغه هایی است که افراد در هنگام ثبت شرکت با آن روبرو هستند نام هایی که ما برای شرکت خود در نظر گرفته ایم بسیار امکان دارد که توسط سازمان ثبت شرکت ها رد شود به همین دلیل سازمان ثبت اسناد راهنمایی را برای تعیین نام شرکت منتشر کرده است که می تواند به افراد در این زمینه کمک کند.

موارد قانونی در زمینه راهنمای انتخاب نام شرکت

در انتخاب نام شرکت در زمان ثبت شرکت بهتر است مواردی که در ادامه مطلب به آن پرداخته شده دقت کنید :

تعیین نام هرشخصیت حقوقی همراه با ثبت هر شرکت یا موسسه منوط به رعایت کلیه قوانین و دستورات مربوطه و عندالاقتضاء اخذ مجوزهای لازم و ارائه کلیه مدارک ثبت شرکت ممکن خواهد بود.
متقاضی تعیین نام می بایست احدی از سهامداران یا موسسین یا وکیل رسمی دادگستری ( با ارائه وکالتنامه ) باشد.
نامهای درخواستی متقاضیان نباید سابقه عین ، تشابه و یا نظیر در بانک اطلاعاتی اداره کل ثبت شرکتها وموسسات غیرتجاری داشته باشد. (بند ۱۳۸ بخشنامه های ثبتی)
از بکارگیری اسامی و اصطلاحات بیگانه در نام شرکت یا موسسه خـودداری نموده و درصورت ابهام درخصوص نداشتن معادل فارسـی می بایست به بانک اطلاعاتی یا کتابهای مرجع و لغتنامه های زبان و ادب فارسی مراجعه نمود و درغیراین صورت از فرهنگستان زبان و ادب فارسی استعلام شود.
واژه هایی که فرهنگستان زبان و ادب فارسی وضع معادل فارسی را برای آنها ضروری نمی داند و نیز کلماتی که هنوز واژه فارسی معادل آنها از سوی فرهنگستان به تصویب نرسیده است از شمول قانون ” ممنوعیت به کارگیری اسامی ، عناوین و اصطلاحات بیگانه ” مستثنی هستند.
استفاده از اسامی مشهوره که باعث فریب افکار عمومی می شود ممنوع می باشد .
اسامی که خلاف نظم عمومی و اخلاق حسنه و مذهبی باشد قابل تأیید و ثبت نمی باشد.
کلماتی از قبیل ساختمانی ، بازرگانی ، تجاری ، مهندسی ، مهندسی مشاور ، حقوقی ، تولیدی و … شرحی برموضوع فعالیت محسوب می شود و در بررسی نام یا نامهای درخواستی به منظور رعایت عدم سابقه و تشابه جزئی از نام محسوب نمی شود.
استفاده از کلماتی از قبیل بنیاد، انجمن،کانون،تشکل،بانک،بهزیست،بهداشت، گمرک، ارشاد، تبلیغ، تبلیغات، فرهنگی هنری ، صندوق قرض الحسنه ، لیزینگ و… در نام شرکت یا موسسه مستلزم اخذ مجوز از مراجع ذیصلاح می باشد
استفاده از کلماتی از قبیل ایران، کشور، ملی ، ملت و … در نامهای پیشنهادی به دلیل جلوگیری از سوء استفاده های احتمالی پذیرفته نمی شود.
 استفاده از گویش ها و لهجه بومی در نامهای پیشنهادی با ارائه تائیدیه از کتب فرهنگ بومی و درغیراین صورت با ارائه تائیدیه از فرمانداری ، شورای شهر، بخشداری بلامانع می باشد.
ارائه مستندات فرهنگ لغات فارسی یا بومی و نقشه جغرافیایی ایران جهت تأیید مکان استفاده شده درنام در اسامی پیشنهادی توسط شرکت یا موسسه در شرف تأسیس به اداره کل ثبت شرکتها و موسسات غیر تجاری الزامی است.
پیشنهاد اسامی و اتخاذ عناوینی که اختصاص به تشکیلات دولتی و کشوری دارد از طرف متقاضیان پذیرفته نخواهد شد.
استفاده از اسامی ائمه و نامهای متبرکه در موسسات خیریه ، فرهنگی و شرکتهای خدمات زیارتی پس از اخذ مجوز و درصورت رعایت سایر موارد ممکن می باشد.
در ثبت شرکتهای مشارکتی، می توان از نام کامل شرکت خارجی یا قسمتی از نام شرکت خارجی به همراه نام کاملاً فارسی و مصطلح (به عنوان پسوند) با ارائه مدارک شرکت خارجی و ترجمه رسمی اوراق آن استفاده نمود.
تخصیص عین نام با همان زبان و با رسم الخط فارسی به شعبات و نمایندگی های شرکتهای خارجی ممکن می باشد.
موسسات غیر تجاری و شرکتهای تعاونی از پرداخت هزینه تعیین نام معاف می باشند.
نامهای تائید شده قابل انتقال به غیر نمی باشند ( حتی با تنظیم سند رسمی )
جهت ثبت شرکتهای تعاونی ابتدا باید نام پیشنهادی از مراجع وزارت تعاون طی نامه ای جداگانه درخواست گردد.
در تعیین نام شرکتهای تجاری تضامنی، مختلط غیرسهامی، مختلط سهامی و نسبی رعایت مواد (۱۱۷)، (۱۴۱) ، (۱۶۲) و (۱۸۴) قانون تجارت الزامی است.
درصورت پاسخ منفی به نامهای پیشنهادی نیازی به پرداخت مجدد مبلغ ۴۰،۰۰۰ ریالنمی باشد. البته درصورت سپری شدن زمانی بیش از ۳ ماه از تاریخ تأیید نام و درصورت عدم ثبت شرکت به دلایل مختلف، و همچنین تغییرنام ، متقاضی می بایست نسبت به واریز مبلغ فوق به شماره حساب مربوطه و ارائه فیش آن اقدام نماید.


راهنمای عامیانه در انتخاب نام شرکت

دارای ریشه فارسی باشد.
لاتین نباشد.
با شئونات انقلاب اسلامی ایران منافات نداشته باشد.
 تکراری نباشد.به سایتwww.ilenc.irمراجعه و نام پیشنهادی را جستجو نمایید توجه کنید که دو کلمه از نام پیشنهادی با اسامی دارای سابقه باید متفاوت باشد.
دارای اسم خاص باشد.
از اعداد بصورت ریاضی آن استفاده نشود ، بلکه بصورت حروف نوشته شود.
از عناوین ایثارگران و شاهد و امثالهم که انحصاراً تحت نظارت سازمان محترم بنیاد شهید و امور ایثارگران می باشد، استفاده نشود.
از عنوانهای شعرا، دانشمندان و کاشفان در عصر حاضر استفاده نشود .
عدم استفاده از حروف اول چند کلمه بعنوان اسم مخفف و یا ترکیبی از چند حرف.
عدم استفاده از حرف اول بعضی از کلمات مثل: پی وی سی و ……

نامهای زیر نباید جزء اسامی مضاف به عناوین شرکت اضافه شود :

ملی     ایران     ملت
کشور     انتظام     نظام
کشور     انتظام     نظام
نفت     پتروشیمی     دادگستر
بنیاد     سازمان     مرکز
بهزیست     بانک     بسیج
جهاد     کارواش     فانتزی
شهروند     اقتصاد     میهن
جوانان     آسانسور     آژانس
ایثار     ایثارگران     شاهد
شهید     آزاده     جانبازان
تکنو     فامیلی     فیلتر
نیک     باور     میکروبرد
تست     استار     تک
مدرن     پیک     امنیت
ایمان     دکوراسیون     هدف
سپاه     تکنیک     دیتا
تک نو     تکنولوژی     اورست
مونتاژ     ونوس     دفتر
ایتال     بیو     کنترل
متریک     مترلژی     –

برای آپارتمان معادل آن : کاشانه
تکنیک و تکنو معادل آن : فن
تکنولــوژی معادل آن : فن آوری یا فن آوران
کلینیک معادل آن : درمانگاه
دکوراسیون معادل آن : آرایه
سیستم معادل آن : چرخه درخواست شود.

از طرفی برابر دستورالملهای صادره در تعیین نام شرکتها حتماً و باید از اسم خاص استفاده گردد و این موضوع اسم خاص نیز برای بسیاری از شهروندان و متقاضیان درخواست نام شرکت توجیه نشده و یا توجه ای به این موضوع ندارند، لازم است تعریف جامعی از اسم خاص داشته باشیم که ترجیحاً بشرح ذیل بعرض می رسانم :
الف ) اسم کلمه‌ای است که می‌تواند مستقیماً نهاد جمله باشد و برای دلالت بر شخص، حیوان، شیئی یا مفهومی به کار می‌رود. تقسیمات اسم . اسم عام و اسم خاص اسم عام، اسمی است که بر همه افراد و اشیاء و مفاهیم دلالت کند و بین همه آنها مشترک باشد (مانند «کتاب»، «مرد») و اسم خاص، اسمی است که تنها به یک فرد یا شیئی اشاره دارد و همه را شامل نمی‌شود (مانند «فرزام»، «بیستون»، «آسیا »)

ب ) اسم‌های خاص را به پنج دسته می‌توان تقسیم کرد :

اسم مخصوص انسان‌ها: مانند «سهراب»، «مهتاب» «حمید» «حسین» «امیر» که در اینجا مورد استفاده قرار نمی گیرد.
اسم مخصوص حیوان‌ها: مانند «رخش»، «شبدیز» «ققنوس» «سیمرغ» «عقاب» «طاووس»
اسم مخصوص اماکن مختلف جغرافیایی مانند «آسیا»، «گرگان»، «اهواز» «شاهوار» «سبلان»
اسم مخصوص اشیائی که بیشتر از یکی نیستند: ماننــــد «انجیل»، «تخت طاووس»، «کوه نور» «گندم» «مروارید» «قرآن»
اسم خاص را جمع نمی‌بندند، مگر در مواردی که مقصود از آن مثال یا مانند و نوع باشد : ایران در کنار فردوسی‌ها و سعدی‌ها و حافظ‌ها پرورده است. که مقصود همان فردوسی و سعدی و حافظ است و در حکم اسم عام می‌باشد و توسط ها جمع بسته می‌شود. این نوع جمع بستن در ادبیّاتِ فارسی نیز به چشم می‌خورد.

چه نوع شرکتی ثبت کنیم

علی بازدید : 143 دوشنبه 15 مرداد 1397 نظرات ()

در هنگام ثبت شرکت ، باید بدانیم با توجه به نوع فعالیت ، چه نوع شرکتی ثبت کنیم ، آیا با تفاوت نوع شرکت ها آشنا هستیم ! موسسه غیر تجاری مناسب است یا شرکت های مسئولیت محدود و یا سهامی خاص ؟  اگر فعالیت هنری ، حقوقی ، فرهنگی ، آموزشی و به طور کلی فعالیت غیر تجاری دارید ، بهترین انتخاب برای شما ثبت موسسه غیر تجاری می باشد . اگر فعالیت تعاونی زیر نظر وزارت تعاون دارید، بهتر است ثبت شرکت تعاونی را در دستور کار خود قرار دهید . در شرکت های تعاونی سهام شرکا یکسان و تعداد شرکا معمولا زیاد است.

اما به شرکتهایی که بیش از نیمی از سهام آنها و در نتیجه کنترل شرکت متعلق به عموم مردم باشد شرکت سهامی عام می گویند . مانند کلیه شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار ، بنابراین اگر قصد ورود به بورس و عرضه سهام شرکت به عموم مردم را دارید، شرکت سهامی عام بهترین انتخاب شماست.

در صورتی که غیر از موارد بالا ، نیاز به ثبت شرکت دارید ، پیشنهاد ما معمولا ثبت شرکت سهامی خاص و یا ثبت شرکت با مسئولیت محدود می باشد . این دو نوع شرکت از سایر انواع شرکت رایج تر بوده و مالکیت و سهام آنها به افراد خاص تعلق دارد . برای روشن شدن موضوع و اینکه کدام یک از این دو برایتان مناسب تر است، در ادامه به تفاوت ها و موارد مشابه شرکت های با مسولیت محدود و سهامی خاص می پردازیم :

تفاوت ثبت شرکت سهامی خاص و ثبت شرکت با مسئولیت محدود

سرمایه در شرکت با مسوولیت محدود بر خلاف شرکت سهامی خاص به سهام یا قطعات سهام تقسیم نمی شود و شرکاء فقط تا میزان سرمایه خود در شرکت مسئول قروض و تعهدات می باشند .
در شرکت با مسوولیت محدود تعداد شرکاء حداقل ۲ نفر و در شرکت سهامی خاص تعداد سهامداران حداقل ۳ نفر می باشند.
در زمان تاسیس شرکت سهامی خاص حداقل ۳۵% سرمایه باید نقدا دریکی از شعب بانکها به حساب شرکت واریز و گواهی مربوطه ارائه و حداکثر ۶۵% سرمایه درتعهد سهامداران باشد . در شرکت با مسوولیت محدود باید کل سرمایه تحویل مدیر عامل شرکت شده و مدیر عامل اقرار به دریافت نماید و ارائه گواهی بانکی دال بر انجام این امر ضرورت ندارد. انتخاب بازرس اصلی و علی البدل درشرکت سهامی خاص اجباری ولی در شرکت با مسوولیت محدود اختیاری است .
مدت مدیریت در شرکت سهامی خاص حداکثر دو سال می باشد که قابل تمدید است و در شرکت با مسوولیت محدود مدیران شرکت میتوانند برای مدت نامحدود انتخاب شوند و همچنین می توان مدتی برای مدیران در اساسنامه شرکت مقرر کرد.
انتخاب روزنامه کثیر الانتشار (مانند روزنامه ابرار یا اطلاعات یا …) درشرکت سهامی خاص برای درج آگهی های شرکت الزامی و در شرکت با مسوولیت محدود اختیاری است .
مجامع عمومی درشرکت سهامی خاص توسط هیئت رئیسه ای مرکب از یک نفر رئیس و دو نفر ناظر (هر سه از سهامداران شرکت) و یک نفر منشی اداره می گردد . در شرکت با مسوولیت محدود مجامع عمومی هیات رییسه نداشته و تنها در شرکتهایی که که تعداد شرکا ء آن از ۱۲نفر بیشتر باشد مجامع عمومی توسط هیئت نظار اداره خواهد شد .
اعضای هیات مدیره در شرکت سهامی خاص الزاما بایستی سهامدار باشند در صورتیکه مدیران در شرکت با مسوولیت محدود از بین شرکاء یا از خارج شرکا انتخاب می شوند .
سود در شرکت سهامی خاص به نسبت تعداد سهام و در شرکت با مسوولیت محدود به نسبت سرمایه شرکاء تقسیم خواهد شد و در شرکت با مسوولیت محدود شرکا می توانند در اساسنامه ترتیب دیگری برای تقسیم سود مقرر دارند .
حق رای در شرکت سهامی خاص به تعداد سهام و در شرکت با مسوولیت محدود به نسبت سرمایه خواهد بود .
استفاده از سهم الشرکه غیر نقدی (مانند ملک یا خودرو) در شرکت با مسوولیت محدود توسط شرکاء و با مسوولیت آنها صورت می گیرد در حالیکه ارزش گذاری آورده غیر نقدی در شرکت سهامی خاص با کارشناسان رسمی دادگستری خواهد بود .

 
تشابه شرکت سهامی خاص و مسئولیت محدود

حداقل سرمایه برای ثبت شرکت با مسوولیت محدود و سهامی خاص یک میلیون ریال است .
در شرکت سهامی خاص و بامسوولیت محدود شرکت در افزایش سرمایه اختیاری است.

تفاوت شرکت سهامی عام و سهامی خاص

فقط شرکت سهامی عام می تواند برای تامین سرمایه اقدام به پذیره نویسی عمومی و یا صدور اوراق قرضه و یا عرضه سهام در بورس اوراق بهادار نماید و چنین امکانی برای شرکت سهامی خاص وجود ندارد .
نقل وانتقال سهام در شرکتهای سهامی عام منوط به موافقت سایر سهامداران نیست ولی در شرکت سهامی خاص، معمولا نقل و انتقال سهام مشروط به موافقت هیات مدیره یا مجمع عمومی شرکت است .
حداقل سرمایه برای تاسیس شرکت سهامی عام ۵،۰۰۰،۰۰۰ ریال می باشد در حالی که حداقل سرمایه برای تاسیس شرکت سهامی خاص ۱،۰۰۰،۰۰۰ ریال است .
تعداد سهامداران در شرکت سهامی عام حداقل ۵ نفر و در شرکت سهامی خاص حداقل ۳ نفر می باشد .

ثبت شرکت در روزنامه رسمی

علی بازدید : 109 دوشنبه 15 مرداد 1397 نظرات ()

قبل از اینکه به موضوع ثبت شرکت در روزنامه رسمی جمهوری اسلامی ایران بپردازیم باید با موضوع روزنامه رسمی آشنا شویم . روزنامه رسمی کشور از سازمان‎های مربوط  به قوه قضائیه می باشد که به صورت شرکت سهامی عام ، اداره می شود . با توجه به قانون مصوب جمهوری اسلامی ایران که در سال ۱۳۵۲/۱۲/۲۸ اعلام شد ، ، ارکان شرکت عبارتند از: مجمع‎عمومی، هیئت‌مدیره و مدیر عامل و بازرس قانونی .سهام شرکت صد در صد متعلق به دولت بوده و ریاست محترم قوه‎قضائیه رئیس مجمع عمومی شرکت می‎باشند.

روزنامه رسمی کشور چیست

روزنامه رسمی جمهوری اسلامی ایران ، به عنوان رکن قانونی اطلاع رسانی حقوقی ، روزنامه ای است که کلیه ی قوانین و مقررات و مسائل و موضوعات حقوقی جهت اطلاع عموم در آن درج می گردد . این روزنامه سند رسمی و دولتی محسوب می شود و از لحاظ ساختار زیر نظر قوه قضاییه است. قابل توجه است انتشار موارد ذکر شده در آن موجب رسمیت آن ها خواهد شد.

وظیفه روزنامه رسمی کشور چاپ و انتشار همه قوانین و مصوبات مجلس،آیین نامه ها و مصوبات هیات دولت،آراء وحدت رویه دیوان عالی کشور و دیوان عدالت اداری است.مطابق اصل شصت و نهم قانون اساسی،مذاکرات مجلس شورای اسلامی باید علنی باشد و گزارش کامل آن از طریق رادیو و روزنامه رسمی برای اطلاع عموم منتشر شود.در شرایط اضطراری در صورتی که رعایت امنیت کشور ایجاب کند،به تقاضای رئیس جمهور یا یکی از وزراء یا ده نفر از نمایندگان،جلسه غیر علنی تشکیل می شود.مصوبات جلسه غیر علنی در صورتی معتبر است که با حضور شورای نگهبان به تصویب سه چهارم مجموع نمایندگان برسد.گزارش و مصوبات این جلسات باید پس از برطرف شدن شرایط اضطراری برای اطلاع عموم منتشر گردد.

ثبت شرکت در روزنامه رسمی

ثبت شرکت در روزنامه رسمی بدین صورت می باشد که ، بمنظور اطلاع عموم از موارد ثبت شده،بسیاری از کشورها خلاصه مفاد موارد ثبت شده در مرجع و دفتر  ثبت تجارتی را از طریق انتشار آگهی و یا سایر وسایل رایج و متداول منتشر می نمایند.در جمهوری اسلامی ایران نیز مطابق قانون و آیین نامه ثبت دفتر تجارتی پیش بینی گردیده که خلاصه مندرجات ثبت دفاتر تجارتی باید جهت اطلاع عموم آگهی و منتشر گردد.

بر این اساس متقاضی ثبت فعالیت تجارتی می بایست هزینه انتشار آگهی مندرجات مفاد ثبت مورد نظر را بحساب مربوطه واریز و رسید آن را به ضمیمه اسناد مورد نیاز به اداره ثبت شرکت ها تسلیم نماید تا مراتب متعاقباَ پس از تحقق تشریفات اداری ثبت با رعایت نوبت در روزنامه رسمی کشور منتشر شود.

از سایر وظایف و اختیارات روزنامه رسمی کشور عبارتند از :

چاپ و نشر برخی آگهی های قانونی قضایی همچون آگهی های مربوط به تاسیس و ثبت شرکت ها و علائم تجاری
درج تشکیل یا انحلال هر نوع شرکت که طبق قوانین موضوعه در اداره ثبت شرکت ها به ثبت رسیده باشد .
انتشار اعلان لازم به دارنده مجهول سند تجاری برابر مواد ۳۲۴ و ۳۲۷ قانون تجارت.
انتشار خلاصه نامه شرکت خارجی یا شعبه آن پس از ثبت وفق ماده ۲۰ نظامنامه اجراء قانون ثبت شرکت ها مصوب ۲/۳/۱۳۱۰
انتشار مفاد حکم قطعی راجع به اعتراض به علامت ثبت شده وفق تبصره ماده ۱۱ قانون فعالیت احزاب و جمعیتهاو …مصوب ۱/۴/۱۳۱۰
انتشار آگهی دعوت هیئت بستانکاران موضوع ماده ۲۵ قانون اداره تصفیه امور ورشکستگی مصوب ۲۴/۴/۱۳۲۸
انتشار خلاصه نامه شرکت وفق ماده ۶ نظامنامه قانون تجارت مصوب سال ۱۳۱۱ وزارت دادگستری

همچنین،بنا به تجویز ماده ۱۰۶ در مواردی که تصمیمات مجمع عمومی متضمن یکی از امور ذیل باشد یک نسخه از صورت جلسه مجمع باید جهت ثبت به مرجع ثبت شرکت ها ارسال گردد.

انتخاب مدیران و بازرس یا بازرسان
تصویر ترازنامه
کاهش یا افزایش سرمایه
تغییرات اساسنامه
انحلال شرکت و نحوه تصفیه آن

تعداد صفحات : 12

تبلیغات
Rozblog.com رز بلاگ - متفاوت ترين سرويس سایت ساز
اطلاعات کاربری
نام کاربری :
رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 120
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 24
  • آی پی دیروز : 249
  • بازدید امروز : 281
  • باردید دیروز : 540
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 2,445
  • بازدید ماه : 8,911
  • بازدید سال : 14,252
  • بازدید کلی : 67,164